سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه ایمپلنت دندان با پروتز دندان کامل و متحرک

هزینه ایمپلنت دندان با پروتز دندان کامل و متحرک

پروتز های دندانی متحرک بر پایه ایمپلنت معمولا قادرند که 40 تا 50 درصد قدرت و توانایی جویدن بیمار را بازگردانند. طول عمر این دستگاه ها هم چیزی بین 5 تا 10 سال است. برخلاف پروتزهای متحرک عادی، این پروتزها حتی اگر بر دو عدد ایمپلنت کاشته شده در فک سوار شوند قادرند زیبایی و قدرت دندان ها را به شما بازگردانند.

پروتز دندان ثابت بر پایه ایمپلنت

برای اینکه بتوان پروتز را به حالت دائمی و ثابت در آورد لازم است بیش از دو ایمپلنت (معمولا 4 عدد) در هر فک کاشته شود. یعنی برای فک بالا 4 عدد و برای فک پایین نیز 4 عدد دیگر و در مجموع 8 عدد ایمپلنت باید بکارید. دقت کنید که هزینه و قیمت ایمپلنت دندان برای هر فک جدا محاسبه میشود.

محبوب ترین روش برای جایگزین کردن دندان ها که از این پروتزها پشتیبانی میشود تحت نام های All-On-Four و G4. در هر کدام از این روش ها روی هر فک حداقل 4 ایمپلنت کاشته میشود و بیمار نمیتواند پروتزهای سوار شده روی این ایمپلنت ها را بردارد.

پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت معمولا بهترین روش جایگزینی بیش از چند دندان از دست رفته است که راحتی، دوام و ماندگاری، زیبایی، عملکرد بسیار بالایی دارند. آن ها همچنین مراقبت کمتری نیاز دارند.

زمان تکمیل شدن پروسه ایمپلنت دندان

سه الی چهار ماه بعد از کاشت ایمپلنت، وقتی که پروسه جوش خوردن قطعه پروتزی پیچ شونده (اباتمنت) کامل شد، نوبت قالب گیری روکش و ساخت تاج دندان است. روکش می تواند می تواند از جنس تمام سرامیکی یا PFM باشد. حتی در مواردی، بجای پروتز ثابت از پروتز متحرک نیز بر روی ایمپلنت استفاده می شود. مدت زمان این مرحله، بستگی به طرح درمان شما و پزشکتان دارد.

ایمپلنت دندان چقدر زمان می‌برد؟

طول درمان ایمپلنت دندانی می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله استخوان‌های فک فرد بستگی داشته باشد. در مرحله اول باید دندان فرد کشیده شود و سپس استخوان دندان جوش بخورد. پیش از جوش خوردن دندان، عملیات ایمپلنت نمی‌تواند انجام شود. جوش خوردن استخوان می‌تواند به دندان بالا یا پایین بودن فک نیز بستگی داشته باشد. معمولا دندان‌های فک پایین در دو ماه جوش می‌خورند و دندان‌های فک پایین در سه ماه.

 پس از جوش خوردن استخوان دندان، باید ایمپلنت در فک قرار گیرد. پیوند این ایمپلنت با استخوان خود می‌تواند نسبت به استخوان فک فرد متفاوت باشد. پس از پیوند استخوان، قالبگیری انجام می‌شود و ایمپلنت دندان تکمیل خواهد شد.

در انتظار بازسازی و رشد استخوان

هنگامی که بهترین دکتر ایمپلنت پایه فلزی کاشت در استخوان فک شما قرار می دهد، استخراج ترکیب (oss-ee-oh-in-tuh-GRAY-shun) شروع می شود. در طی این فرآیند، استخوان فک با سطح ایمپلنت دندانی رشد کرده و متحد می شود. این فرایند، که می تواند چند ماه طول بکشد، به ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می کند - دقیقاً مانند ریشه برای دندانهای طبیعی شما.

 

قرار دادن اباتمنت

وقتی Osseointegration به پایان رسید، ممکن است شما نیاز به عمل جراحی اضافی برای قرار دادن اباتمنت - قطعه ای که در نهایت تاج به آن وصل خواهد شد-داشته باشید. این جراحی جزئی به طور معمول با بی حسی موضعی و بصورت سرپایی انجام می شود.